Wandelingen 40-dagentijd

De Raad van Kerken Vollenhove Sint Jansklooster organiseert op zes zaterdagen in de 40-dagenperiode voor Pasen, een wandeling in de omgeving van Vollenhove.

Deze periode is van oudsher een tijd van vasten en bewust leven voor alle christenen. We denken in deze tijd aan Jezus die opliep met zijn vrienden naar Jeruzalem. Hij ging door bergen en door dalen, stap voor stap. We geloven dat Hij nog steeds oploopt met mensen door het leven als reisgenoot en wandelmaatje.

Wij mogen ook stappen zetten naar de ander, naar elkaar luisteren, elkaar bemoedigen, stil zijn in het moment en ons bewust worden van de weg die Jezus moest gaan. Het is een zinvol gebeuren om zo met elkaar een aantal zaterdagen stappen te zetten op weg naar Pasen. We wandelen ongeveer een uur, houden een korte meditatie en sluiten af met het drinken van een kopje koffie of thee met wat lekkers erbij.

Spreekt dit je aan? Sluit je dan aan bij het wandelgroepje, ook als het maar één keer zou zijn; je bent van harte welkom! Opgeven is niet nodig.

Start 09.00 uur vanaf De Burght (Vollenhove).

Zaterdag 25 februari; 4 maart; 11 maart; 18 maart; 25 maart en 1 april.

Wandelen