ACTIE: SAMEN VOOR DE VOEDSELBANK

De actie voor de Voedselbank, die we vorig jaar hielden, was een groot succes Ook dit jaar willen we, samen met de verschillende kerken in Vollenhove en Sint Jansklooster, een inzamelingsactie organiseren.

Nog steeds zijn er mensen die in financiële moeilijkheden zitten. Door de coronatijd zijn dat er misschien nog wel meer geworden. De Voedselbank krijgt veel aanvragen voor voedselpakketten. Het blijkt dat armoede iedereen kan treffen; het overkomt hoogopgeleiden net zo goed als kansarme mensen. Daarom organiseren we ook dit jaar een actie voor de Voedselbank Steenwijkerland.

We doen aan iedereen een oproep om producten te geven

Op ZATERDAG 5 MAART 2022 van 10.00 – 12.00 uur en van 14.30 - 16.30 openen we de deuren van de kerken en kan iedereen de producten brengen:

In Vollenhove:

- Grote Kerk, Kerkplein 4

- Maria Kerk, Bisschopstraat 32

- GKV, Kerkstraat 25

- Katholieke Kerk, Kerkstraat 40

In Sint Jansklooster:

- Johanneskerk, Leeuwte 81, alleen ‘s morgens

- De Kapel, Molenstraat 33

Hierbij de voorkeurslijst van de Voedselbank:

- Verpakte kaas

- Maandverband

- Macaroni/ spaghetti

- Pastasaus

- Rijst

- Pannenkoekmeel

- Thee

- Houdbare melk

- Groenten in blik

- Vlees in blik

Bent u zelf niet in de gelegenheid om producten te kopen, maar wilt u wel iets bijdragen? Dan mag u ook een gift brengen op de bovengenoemde tijdstippen in een van de kerken. Als het u niet lukt om de producten naar de kerk te brengen, bel ons dan, tel.nr: 06-20460515. We halen het bij u op.

Het is goed om te beseffen dat alles wat we hebben, ons ook gegeven is; wij kunnen daar ook weer van delen.

Want ik had honger en jullie gaven me te eten, ik had dorst en jullie gaven mij te drinken.

Matheus 25:35

Doet u mee?? We hopen op een goede opbrengst!!

Voedselbank