Minne Veldman in concert in Vollenhove

Deze zomer wordt er weer een zomerserie orgelconcerten georganiseerd in de Grote of Sint Nicolaaskerk te Vollenhove, op het prachtige historische orgel dat in 1686 werd gebouwd door Apollonius Bosch en in 1720 werd uitgebreid door de beroemde orgelmaker Franz Caspar Schnitger. Nadat de serie de afgelopen twee jaar door bekende omstandigheden niet kon doorgaan, heeft de organisatie nu gekozen voor een voorzichtige doorstart met twee orgelconcerten, die allebei zullen worden gegeven door de bekende organist Minne Veldman uit Urk, op de eerste vrijdag van juli en de eerste vrijdag van augustus.

Op vrijdagavond 1 juli speelt hij een afwisselend programma met Duitse en Franse orgelwerken van o.a. Buxtehude, Mendelssohn en Guilmant, omgeven door koraalbewerkingen van Willem Hendrik Zwart en van eigen hand. Op vrijdagavond 5 augustus zal Minne Veldman het jaarlijkse Bachconcert geven.

De concerten beginnen om 20.00 uur. De toegangsprijs bedraagt € 10,00. T/m 15 jaar geldt gratis toegang. Meer informatie – waaronder de volledige programma’s – is te vinden op de website van de organist: www.minneveldman.nl.

concert